söndag 15 juni 2008

Mitt liv utan mascara.

Aaah, söndag kväll å jobbhelg avklarad .. puh. Lite segt denna helgen, men men. Mest bara rea nu ju .. döör. Vaffö tror kunder att man kan bete sig hur illa som helst bara för att d e rea? Inte hajjat? Kläder ut-å-in, upp-å-ner å fram-å-bak .. helst på golvet i provhytten, å så den där minen att 'du jobbar väl här?' Jaja, plockar glatt upp ytterligare en hög me skrynkliga kläder, men skyll inte på mig när d e kö i kassan sen bara .. då lovar jag mördarblicken i mitt inre å leendet utåt, kunden har alltid rätt. Kräks.

Jaja, futboll igår jue .. laddat ordentligt me min nya EM-skiva på högsta i bilen å efter jobb trillade jag förbi Andreas å Michan me blå-gula chibbe, jaja påsarna va gula å blåa iaf. Haha. Å så jag som trodde på 1-1 åxå, suck. Vad ska man säga? -Tack Zlatan för målet, Du äger! Men sen då, kunde gått .. såå nära bara. Men nära skjuter ingen hare ..

Å så mitt liv utan mascara dårå, coolt. Har ju haft lite vajsing me ett öga sen Vbgstrippen å för att få ordning på livet å då främst ögat bidde d naturligt att hoppa ögonmake-up, jag som inte ens kunde landa på kiorren på hörnet utan mascara förr lever nu ett liv fritt från denna hemska kladdande sörja .. aaah. Å vet ni, ögat har överlevt d me .. lite extra tårvätska på burk å nu mår ögat bra. Så undra nu hur lång tid d tar innan man e beroende av skräpet igen .. typ 1 dag? *bling* Jaja .. foten börjar återhämta sig den me, så tror på en pigg å frisk midsommar utan skräp i ögonen å myggj-ar. Snäälla.

Hissar iaf att d bara e en dag kvar på jobb inför min låånga midsommarvila, å dissar att jag inte strykt min tvätt som jag borde gjort .. kan bli en låång kväll imån me strykning, pack, städ å matlagning inför mor å momos visit. Men sen kommer de .. iiiih, läängtar!

Å GRATTIS IDA, kasebana e just precis en rutchkana. Lätt som en plätt, visst?! Nästan lika lätt som att rullebör e skottkärra å mölla e väderkvarn .. jaja. Välkommen ner t härliga Skåne när d passar! Kärlek.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var ju kul att Ida klarade skånskan. Jag och pappa satt och knåpade med det men men, det gick inte. Imorgon får Du storfrämmat. Hoppas allt är iordning när mormor skall inspektera. Ha Ha. Det blir nog bra med det.
Kram