onsdag 11 juni 2008

Kapa av benet då!

Döör. Kan säga såhär att om min fot va svullen igår så e den dubbelsvullen idag .. aaaj. Just nu på soffan me foten i högläge .. proppat i mig 12 tabletter mot kraftig allergisk reaktion (ja 12, helt enligt min läkares ordination), allergimedicin, smöjt foten med kortisonsalva å så alsolsprit på d .. men dock fortf svullen. En sån här dag som jag allvarligt skulle kunna överväga att kapa benet vid knät .. lr? Jaja, kanske inte fullt så drastiskt men klådan är hemsk .. blä.

Började iaf dagen me att bråka me vårdcentralen i Lödde dit jag visst inte va välkommen .. å detta trots att sjukvården i Skåne så vackert skrev i sin infobroshyr att 'Inom Region Skåne kan du själv välja vart du vill söka vård. Du har också möjlighet att välja familjeläkare till dig själv och till din familj.' Jaja, fick iaf träffa en distriktssköterska till slut, å hon anade en kraftig allergisk reaktion men ville ändå att jag skulle besöka en läkare. Å d fick jag inte göra i Lödde, basta. Så får bli ett mejl t Patientnämnden här va .. allt i enlighet me hur min Emsa lärt mig att man har rätt att klaga. Basta på er själva!

Men, men .. hoppas på en mindre svullen fot t imån, å så lite träning på d kanske? Lr så får jag vänta t fredag kanske, bara foten blir bra först! Hissar iaf folk som hört av sig me krya-på-dig-rop både på sms, tfn å msn .. efter att jag tiggt om d iåfs, haha. *bling* Å dissar, ja gissa?! Haha. Dissar sura sköterskor som har såå mycket att göra trots att d bara hasar runt i sina pissetofflor .. en dag på HM kanske?! Vi dissar INGEN kund!

Å så nytt skånskt ord: Kasebana .. sug på den du! Rätt svar ger en visit ner t härliga Skåne, så gissa på.

Inga kommentarer: