lördag 19 april 2008

Som svalorna ..

Sommaren va allt vi fick, nätterna va korta.
Vi älskade ett ögonblick, men sen så va du borta.
Å regnet föll, å blev t snö.
September log å sa adjö.
När vintern kom, så blev den väldigt lång ..

Men idag såg jag den första svalan, flyga över taken.
Sommarens tecken nummer ett.
Just idag så vet jag att du kommer, å en doft av sommar gör så att jag svävar så lätt.
Som svalorna ..

Januari var så mörk, kall var februari.
Värme fanns där inom mig, för hjärtat fanns du kvar i.
Min dröm om dig, i varje slag.
Kom närmare för varje dag.
I mars, april så vaknade jag till.

Å idag såg jag den första svalan, flyga över taken.
Sommarens tecken nummer ett.
Just idag så vet jag att du kommer, å en doft av sommar gör så att jag svävar så lätt.
Som svalorna ..

Å snart så får jag krama dig, å jag kan knappast hålla mig.
För alla tecken säger mig att du är på väg.

För idag såg jag den första svalan, flyga över taken.
Sommarens tecken nummer ett.
Just idag så vet jag att du kommer, å en doft av sommar gör så att jag svävar så lätt.
Som svalorna ..

/Alexander Schöld

Inga kommentarer: