måndag 19 januari 2009

Storhandla.

Mmm, just d .. kom på den smarta idén att handla på väg hem från frisören idag, å handla bidde storhandla å så ångrade jag mig när jag skulle från bussen å hem, puh. Nästan 5 kg apelsiner va väl genomtänkt att handla när jag inte hade bil me mig .. å 2 liter mjölk, å 1 liter juice. Å 1 kg äpplen, å 1 kg fisk, å 1 kg wookgrönsaker å massa annat. Döör. Släpade iaf varorna från bussen me antalet pauser å tänkte på lilla Ellen å hennes starka armar .. *bling*
Väl hemma me skavsår i hjänderna vägde jag kassarna mest på skoj, å gissa .. 18.5 kg mat, hahaha. När ska jag äta allt detta? Bäst att börja.

Ska äta någe som jag inte ätit sen jag va riktigt liten, å vet inte vaffö vi slutade? Va d mamma lr va d pappa som sa att detta inte va riktig mat? Hmm. Blir iaf fiskpinnar å potatismos t lunch .. lr fiskpinnar? Vaffö heter d egentligen fiskpinnar? E d inte mest bara panering? Jaja, hungrig på d idag iaf.

Å så ska d lagas lunchlådor åxå .. fiskgratäng me smak av thai, busenkelt. Men får återkomma om detta .. frågan e om d e en hit? Nyfiken.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha du är rolig! Jag är ju ingen svagis längre efter det där jobbet jag hade förra veckan;) Haha! Du får återkomma med recept på fiskgratängen!

mia sa...

Hahaha .. skrattade gott iaf. *bling* Smakar fisken imån å återkommer, loovar. Puss på dig.

Anonym sa...

Jag vet inte hur man får någon inbjudan som jag sedan kan ge dig!:( Men ska kolla upp det! PUSS

Anonym sa...

Ja, det är riktigt. Fiskpinnar är för småbarn som inte vill äta fisk. Det är ju bara hopmalt alltihop. Men det kan vara gott. Puss