söndag 25 januari 2009

Småland.

Kom på mig sj att sitta å dricka must utan kolsyra just bara för att d fanns kvar .. bara why? Vaffö häller jag inte ut slatten bara å öppnar den nya flaskan som jag faktsikt har? Å vaffö har jag egentligen must kvar? Must e juldricka, å påskdricka.
Svaret e iaf Småland. Mmm, Småland it is. Uppväxt me att man sparar allt å inte slänger någe .. iaf inte förrän d e oätligt på riktigt. Haha. Som när klasspolare på ferre hittade yoggi som va mer än året gammal i vår kyl, d e Småland d.

Å faktiskt nöjd att jag har Småland i blodet .. inte snål smålänning, men j-igt företagsam. För så e d, smålänningar e inte snåla .. de e smarta! Bara så.

1 kommentar:

Anonym sa...

Yes. Där träffade du huvudet på spiken. Finns det mer företagsamma människor än smålänningar. Sen kan vi ju vara lite sparsamma också, men det är ju aldrig fel om man gör det på rätt sätt. Inte dumsnål alltså. Puss