måndag 11 januari 2010

Snart.

Fjärilar i magen. Jupp. Snart, snart. Nästan så att jag räknar ner. Räknar ner dagarna. Bara så. 25 januari smäller d. Yes box. Guldbaggegalan 2010, iiih. Läängtar. Filmåret 2009 e ett av de bästa, lr säger man så om varje år?! Jaja. Nomineringarna e klara, se dem här. Å självklart har jag några favoriter där. Årets starkaste skildring e lätt 'I Skuggan av Värmen', dock endast med nominering för Bästa Kvinnliga Huvudroll. 'I Taket Lyser Stjärnorna' å 'Prinsessa' e två andra favoriter från året som gått. Å båda dessa e då nominerade t årets film, tsammans me 'Män Som Hatar Kvinnor' såklart. Tre grymma filmer, basta.

Självklart finns d nån film jag missat åxå, hur detta nu gick t? Finns tre filmer som jag måste ta igen iaf, bara så. Å tre filmer som jag hoppas går upp på bio igen .. snälla, snälla.
  • Apan
  • Det enda rationella
  • Flickan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt att läsa hur en ung tjej behandlar svenska språket! Skulle du klara av att skriva en jobbansökan?

mia sa...

Åååh, härligt att bli kallad 'ung tjej' .. haha. Å språket i min blogg e mitt bloggspråk å inte mitt skriva-jobbansökan-språk, men förstår din oro. Hade jag alltid använt detta språk hade jag åxå blivit rädd .. bara så.
Måste åxå få skryta me att mina ansökningar e grymma, trodde du inte va?! *bling*