lördag 9 januari 2010

Kyla.

Jepp, allt d snackas om va? Hur kallt d e. Å d e kallt. Även i södra Sverige. Kylan har intagit mitt liv, men ännu inte min själ. Så bara. Vakna imorse av att d va kyligt i min lya. Kan inte säga kallt. Är aldrig kallt. Inte här. Icke. Men med en stående temp på 23.6 grader så uppfattas 22.0 som kylslaget, bara så. Å vad göra? Hmm.
  • Täta friskluftsintaget med tejp, check.
  • Tända värmeljus i heela lägenheten, check.
  • Flytta undan byråerna från elementen för att få fram värmen därifrån, check.

Å sen då? Hmm. Kom upp på 23.0 grader iaf, bättre. Å för att trotsa kylan klädde jag mig ordentligt me dubbla långfillingar å raggsockor, å så gav jag mig ut på promme vid havet. Vinden bet ordentligt i kinderna, men välklädd som jag va så bidde d en riktigt skön promme. Bara så.




Lite snö har vi i söder iaf, å mys me folk som grillar. Vill åxå.


Joo, jag finns där nånstans .. men motvinden bet ordentligt i kinderna.

2 kommentarer:

mamsen sa...

Ute ser der skönt ut, men inne med 23 grader i en lägenhet känns in te helt så skönt. Du måste vänja Dig vid lägre temp. Puss

mia sa...

Hahaha. Visade sig vid en inspektion att d inte va poppis d där me att tejpa igen luftintaget .. men som sagt, d e jag som bor här. Trivs topp i värmen, aaah. Puss.