lördag 2 januari 2010

Sammanställning, bara så.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Hmm, säkert massor. Men vad?!


2. Höll du några av dina nyårslöften? Klart, mitt löfte va att hitta på massa kul saker å d lyckades jag finfint me.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Mina fina vänner Jossan å Martin fick en liten Alva, åååh. Å så fick jag ett kusinbarn, men honom har jag inte träffat än.


4. Dog någon som stod dig nära? Nää, tack å lov. Däremot va 2009 året då Michael Jackson dog .. bara så. Å så hade jag vänner som förlorade en anhörig, känner med dem.

5. Vilka länder besökte du? Småland såklart, å Öland. *bling* Å så bidde d en resa t Cypern åxå.


6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Lite mer kärlek hade suttit fint. Kärlek å mys, tack!

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 1 februari e ett nytt datum i min kalender, i min å Gurkans. Nämligen då jag bidde hans gudmor.

8. Vad var din största framgång 2009? Hahaha. Måste väl lyckats me någe större än att bli Guldmedlem i Bioklubben, men kommer inte på d nu bara .. döör.


9. Största misstaget? Hahaha. Säkert någe på nån fylla .. å någe me nån karl inblandad igen, men dålig koll. Måste man minnas misstag?

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Aaah, snälla. Bidde ju bihåleinflammation, säkert mer än en gång va? Å så sprutflunsan, haha. Annars har jag klarat mig, peppar peppar ..

11. Bästa köpet? Klart d måste vara nån teknikpryttel, köpt hårddisk å baslåda t datorn jue .. å så e jag sjuukt nöjd me alla klappar jag köpte t denna julen.

12. Vad spenderade du mest pengar på? Forts på teknikpryttlar här, å såklart musik å konserter å bia å nöjen .. spenderar dem på mig sj å sånt jag vill ha/göra.


13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Fillekillen å Gurkan gör mig glad varje gång vi ses .. å så resten av familj å vänner som finns för mig. Å annars, joo .. Lasses spelning återigen, levde på den ett bra tag.


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Kan d vara så att jag e min Simons enda fan som lyssnat på hans låtar VARJE dag heela 2009?! Hahaha.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Typ samma, men kanske galnare .. hahaha.


16. Vad önskar du att du gjort mer? Förstår inte hur d kunde hända, men inte varit i Sthlm på hela 2009 .. illa. Måste bli ändring, basta.


17. Vad önskar du att du gjort mindre? Bangar ju sällan, men hade jag kunnat banga ännu mindre hade d känts ok.


18. Hur tillbringade du julen? Med familj å vänner i ett snöigt Småland, dock okry .. suck.


19. Blev du kär i år? Blir ju kär konstant, men hittade ändå inte kärleken.

20. Favoritprogram på TV? Kände ju någe hatkärlek t 'Popcirkus' under året, hade önskat såå mycke mer där bara. Å så fanns ju 'Roast på Berns' där, å 'Robins'. Å säkert någe mer, säkert.

21. Bästa boken du läste i år? Shit, dåligt läsår .. men gillade iaf Mia Törnbloms självbiografi 'Så dumt!'

22. Största musikaliska upptäckten? Ingen ny upptäckt, men måste framhålla Lasse Lindhs spelning i Malmö. Bidde kär. Å så släppte ju min Simon album, grymt. Å så spelade han i Malmö, twice .. underbart. Å så släppte Lasse Winnerbäck nytt åxå, å spelade här. Å mer, å mer .. måste erkänna att d varit ett bra musikår, yepp. Å förväntar mig samma för 2010, min Simon släpper nytt å så e Winnerbäckkonserten bokad. Aaah.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Hahaha. Önskade mig en karl, å fick 3 .. bästa presenten, lätt.


25. Något du önskade dig men inte fick? Hade inte större önskningar än så, men visst .. hade kanske önskat mig mer en en dejt av någon. Fortsättning hade passat, hahaha.


26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Bidde middag me vänner hemma på Erikstorpsgatan, myys värre.


27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Finns säkert någe, men riktigt nöjd över mitt 2009.


28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Stil...? Har jag en stil? Jaja, bidde mycke oversize å mycke leggings under året.

29. Vad fick dig att må bra? All tid med min familj å mina vänner.


30. Vilken kändis var du mest sugen på? Lasse min fina Lindh .. hans å mitt år, joo.


31. Vem saknade du? En...


32. De bästa nya människorna du träffade? Riktigt kul att jag träffat å börjat hänga me såå mycke nytt folk .. polare kommer å går, men vänner består. Rara Sara trillade in i mitt liv, Olof såklart å fina Paulina .. å så massa folk från jobb.

Inga kommentarer: