söndag 24 januari 2010

Pröjjs.

Jaha, så va d dags igen. Jupp. Att punga ut. Haha. Lönen trillar in imån. Å sen ska stålarna ut. Tradiga räkningar, alla på en gång. Suck. Hopar sig. Försäkringar, bilskatt, tv-licens .. alles. Å så alla vanliga räkningar på d. Hur kan d vara så att man känner sig fattig redan innan stålarna kommit?! Jaja. Vet vad mor säger: '-Du har pengar Maria, säg aldrig annat.' Å d har jag. Tacksam för d. Å tacksam för att min ömma moder påminner mig om d. Tradiga e bara att pengarna jag tjänar ihop inte räcker t mer ..

Har ju alltid 'min tusenlapp' som jag kallar den. Den som ska gå t någe extra. Någe som sätter guldkant. Å trivs me 'min tusenlapp'. Hade varit fint om alla människor hade kunnat få ha en sådan. Tycker jag. Lr iaf en femhundring?! Jaja. Måste dock vara ärlig å säga att tusenlappen denna månaden försvann. Den hamnade på kommande inköp av däck. Tradigt värre. Men ett måste. Men guldkant? Näpp.

Inga kommentarer: