tisdag 5 januari 2010

Smålandsjänta, jupp.

Skrattar lite inombords emellanåt. Skrattar åt att jag faktsikt har lite av Småland inom mig. Å kommer så säkert alltid att ha.
Som igår när jag upptäckte att jag hade en paket grädde i kylen me kort datum. Slänga? Nää. Finns inte på kartan. Frysa? Hmm. Kanske. Men när skulle jag isf använda den? Haha. Grädde finns sällan i mitt liv. Denna va dock köpt för att bli t knäck, men eftersom jag inte va kry dagarna innan jul bidde d inte så. Men vad gör man me grädde då? Glass. Jupp, glass fick d bli. Hemmagjord sådan. Första gången i livet jag gjorde glass. Bara så. Men bästa. Slapp slänga grädden, hahaha. Å såå god t fruktsalladen som jag å min Emma fixade ihop ikväll. Mumma.

2 kommentarer:

mamsen sa...

Det var rätt kul att Du skrev om grädden . Idag tog jag ut grädde som jag frös in i sommras. Jag hade lutfisk med grädde i såsen och sedan ostkaka med grädde och sylt. Hela paketen gick åt. Bra. Farmor o Farfar o Mormor var här. Alltid bra att spara. Är man smålänning så är man. Puss

mia sa...

Härligt att kunna vara smålänning å få stå för d .. har ingen grädde i frysen dårå, men glass. Haha.
Middagen låter hur najs som helst, aldrig käkat lutfisk .. men ostkaka, åååh. Suger i ostkaketarmen känner jag. Puss.