söndag 24 januari 2010

Falafelromantik, part 2.

Åååh, min ömma moder kommenterade mitt inlägg om att falafelkillen vet hur jag vill ha min falafel med en så fin rad. 'Och vem kommer inte ihåg Dig???????' Rörd. Fina, fina mamma. Tänkte på detta inatt när jag trilla ner på hörnet vid halv 4-snåret. Min kille såg trötte ut. Ändå sken han upp:
-Falafel?!
Jag nickade me ett leende t svar. Å när jag fick min mat log han igen:
-Med lite sås.
Jag tackade å önskade honom en fin kväll. Ändrade mig dock snabbt:
-Ha en fin natt.

Å så härligt att jag dessutom springer på min Emil från Hemköp utanför falafelkiosken. Han som jobbar i kassan. Ibland. När han inte pluggar. Å han minns mig med. Å jag får en kram. Rara, rara Emil. Får springa lite oftare på Hemköp tror jag. På helger. Jämna veckor. Å vissa kvällar. Haha.

Inga kommentarer: