fredag 29 januari 2010

Lyckofredag.

Lite ont i magen i morse. Tandläkarfredag. Suck. Först ska man dit å bråkas. Å plågas. Å sen ska man pröjjsa för kalaset åxå. Nää, vill inte. Så började min min fredag då alltså. Men sen hände någe. Trilla ut från Folktandvården Linné me ett leende. Bara what? Hur gick detta t? Joo. Så att mina tänder håller fortfarande. Inget återbesök behövdes. Å plötsligt fanns där dubbla bidrag att hämta hem åxå, så sved inte så hårt i plånboken heller. Fredagslycka. Lr lyckofredag? Jaja, kan vända snabbt. Å håller jag nu bara mitt löfte att sluta slarva me tandtråden så kanske jag kan klara mig fler gånger, hoppas hoppas.

1 kommentar:

mamsen sa...

Det kändes väl skönt att få komma därifrån utan att behöva ha ont. Nästa gång är det min tur. Jag har fått kallelse. Inte roligt men,men. Det är bara att ta tjuren vid hornen och gå dit.Puss