söndag 22 mars 2009

Nostalgi.

Hahaha. Sist jag va i Småland bad jag mamma laga en riktig nostalgirätt, fisk i chili. Minns inte ens den, men minns att jag såg underkanten av formen när den stod i ugnen .. såå läängesen bara. Å minns doften, dofter fastnar ju alltid lättare i minnet. Ganska coolt faktiskt .. haha.
Å nurå, hittat en annan gammal favvo. Knäcke i mjölk .. mmm, dubbla Ryvitas knäckebröd med smör mellan å brutna i bitar .. å ätes med lingon å mjölk. Mumma.

Nostalgi 1: Knäcke i mjölk, hahaha.

Å så d där me doftminnen .. började tänka på min moffa idag när jag gick i trapphuset. Såå starkt bara .. doft av pipa, häftigt. Minns iaf min moffa sisådär .. han va en mysig gubbe som bjöd på NonStop, haha. Å ibland kunde han säga ifrån, då bidde jag skraj. Men iaf .. -Om du sitter där i din himmel moffa å läser min blogg e du välkommen t min värld .. komma ner å ha ett snack bara. Känns ju som att du e här hos mig ibland, kanske e d så .. kanske e d inbillning. Hade varit trevligt att veta hur du som 'utomstående' ser på mitt liv iaf? Bara så.


Nostalgi 2: Fiina Moffa me barnbarnen.

Inga kommentarer: