fredag 4 september 2009

Grissjuka, nää.


Livrädd. Mmm, livrädd för grissjukan. Tvättar händerna konstant. Alcogel beställt. Nyser i 'nysvecket' (sis ord från förskolan, bra ord) å inte i handen. Promenerar t jobb, promenerar i friska luften. Sover ordentligt. Satsar på bra frulle. Grötfrulle. Grötfrulle me egen grynblandning, å me blåbär å pumpafrön. Massa antioxidanter i blåbär, mmm. Å så Proviva för en bra tarmflora å linfröolja på matsked för att få i mig allt viktigt Omega3. Å så tränar jag. Å mer .. ?! Vad mer kan jag göra? Isolera mig? Sjuka vänner runt om i landet, men ingen i stan. Ingen jag träffat på senaste. Å ingen på jobb. Än.
Å på radio å tv snackas d om att på min gamla gymnasieskola är 130 elever sjukskrivna, å 2 har konstaterats ha grissjukan. Pust. Värnamo. Ett smittohål. Funtade på å åka dit t nästa helg. Funtar nu på att stanna i Malmö. Bara så. Jag som inte får min spruta förrän i slutet av oktober som d ser ut. Vill ha den nu. Helst igår. Palla.

1 kommentar:

Sara sa...

ah. just d. jag skulle ju fan messa dej om grissjukan i värnamo. hahaha. döööör. se. håll dej i skåne. ;)