fredag 4 september 2009

Biohöst.

Hösten kom igår, jupp. Regnet kom. Hösten kom. Å sköna me hösten e ändå alla filmer som kommer. Filmhöst nurå. Å redan har jag flera jag vill se. Svenska filmer. Jaa. (klicka på filmtiteln för att se trailer)

  • Prinsessa .. har biljetter t förhandsvisning på måndag, aaah. Perfa.
  • Man tänker sitt .. svenskt drama med medelbetyg på 4.5, säkert en miafilm men ingen mammafilm .. ?!
  • Flickan .. åxå ett tungt svenskt drama, någon som pallar?!
  • Äntligen midsommar .. svensk komedi me Luke Perry, bara what?! Kan va hur kass som helst, men måste väl ses va? Åååh, jag som va kär i 'Dylan' hela 7:an, haha.
  • Bröllopsfotografen .. iiih, Kjelle Bergqvist. Hahaha.
  • Apan .. dålig koll än då mycket sekretess har omgivit projektet, inte minst genom inspelningsmetoden där Olle Sarri i huvudrollen hölls ovetande om historien. Kommer i oktober iaf tror jag.

å så såklart ..

  • Flickan som lekte med elden .. biopremiär 18 september, snaaart.
  • Luftslottet som sprängdes .. biopremiär 27 november.
  • Snabba Cash .. shit vad jag ser fram emot denna som kommer först i januari 2010 å tillhör filmvåren. Men ni som inte läst boken - LÄÄS!!

Så om någon e sugen på en bia så e d bara å skrika t .. vore kul att slippa se alla filmerna sj, haha.

2 kommentarer:

mamsen sa...

Jag skulle nog gärna vilja se alla av dessa filmer efter vad som visas i trailen. Det kanske bli en biohöst-vår för oss också. Puss

mia sa...

JAAA, klart du ska se dem .. allihop! Bara å dra me dig pappsen på bia, för e väl så att ni har presentkorten kvar från Alla Hjärtans Dag .. lr?! Å hade ni bott här hade jag dragit me er .. lätt. Puss.