fredag 23 oktober 2009

Slutt, hahaha.

Lönefredag idag, alltid lika härligt. Känner sig nyrik för en stund. Aaah. Dock bidde nyrikedomen kort denna gången, alldeles för kort. Haha. Bytt jobb, å åxå bytt lön. Bytt ner mig. Lönemässigt iaf. Suck. Dock vägs detta upp av allt annat, om inte annat utmaningen .. å de nya arbetstiderna. Jaja. Vant mig vid mina papp iaf, å nu va d 3 stycken som saknades, ooops. Klickade iväg mina räkningar å mitt sparande, å pengar t matkonto å bensinkonto .. å sen då?! Hahaha. Trehundra-fucking-femtionio kronor kvar på kontot .. e d så d ska vara? Nää. Men som min ömma moder säger, -Du har väl ett sparkonto? Jupp, har jag. Å plockade därifrån direkt, basta. Enligt mor e d ofint att säga att man inte har pengar, när man har .. å jag har. Lite iaf. 359.- .. haha.
Tusenlappen t någe extra denna månaden får jag nog hoppe, men har ju biljetten t Winnerbäck kvar .. mindre än en månad kvar nurå, iiih. Å förra månaden gick tusenlappen t en pall. En pall t köket. En pall t köket som min fantastiska vän Olof hjälpte mig att montera. -Tack Olof, du e bäst. Å så räckte kosingen t en middag me vänner åxå .. mat, vin å festligheter, inte illa.



Rara Olof monterar ..

.. å svär, även om detta inte syns här. Haha.

Men pall t mias kök ska d bli, jupp.

Inga kommentarer: