fredag 6 februari 2009

Storhandla.

Som ni vet diggar jag d där me å storhandla, å diggar när kylen e full .. inge eko här inte, *bling* Iaf en sån dag idag som d skulle t å storhandlas på .. leedig alltså, haha. Började redan i morse planera mina inköp .. matlådor, puh. Idétorka totalt. Kom iaf på att jag å lilsis laga en riktigt god lasagne i somras, så d fick d bli .. å korv stroganoff, fiskgratäng, tacos å så självklara köttfärssåsen såklart. Iväg å handla på LyxMaxi å upptäckte snart att inte bara jag där en fredag em .. döör. Inte alls lika lyrisk längre .. å värre bidde d, knuff å bök å stök å när jag äntligen kom t kassan gick kalaset på sjuhundrafemtio fucking spänn,bara what? Aldrig handlat såå dyrt förr .. puh. Va lite tråkiga saker som lysrör, tvätt-/sköljmedel å sånt men ändå? Pungen e tom nurå å får inte bli mer handlat denna månaden .. icke.

Men finns mat för att klara ett mindre världskrig i mitt kök nurå .. å d e nice. Ska bara laga ihop lite lådor nurå ..

Inga kommentarer: