måndag 28 december 2009

Julen, jahupp.

Så va julen över nurå, iaf såpass att julledigheten e över. Inte pigg alls inpå julen å på lillejul bidde d så illa att jag fick sjuka mig från jobb vid lunch å pysa upp t Småland för ytterligare en dos meducin å så föräldrarvård på detta.

Ingen pigg jul alltså, men en mysig. Så bidde d. Å en vit. Lillejul me uppesittarkväll hos mor å far, å så passade jag å lilsis på att fira vår systerson Gurkan någe försenat på hans 1-årsdag.

Julafton började me julfrulle me heela familjen, traditionsenlig sådan. Å så lunch hos momo, å fika å julklappsspel å så. Missade Kalle Ankas Jul, men lagom efter där nångång trillade 'tomten' in hos familjen Hultqvist .. å jag å mamma åxå, haha. Julklappsutdelningen va en hit, dock me två riktigt skrajja barn .. rara värre. Klappar i mängd å parti, men öppnade bidde d allihop. Å vilka klappar, såå fina pryttlar. Toppen. Mera mat å mera mys, å sedan bidde d bingen. Julafton va över, jepp.

Å resten av helgen då? Juldag å annandag, fortf inte pigg. Men hann träffa lite vänner iaf. Va över hos fina vännerna Martin å Jossan å deras lilla Alva på filmkväll. Å tog mig åxå ut på landet t rara Malin å T å Alma å Nella på en kopp te .. sen va julledigheten slut å d bidde Skåne igen. Bara så.

Inga kommentarer: