söndag 20 december 2009

Hunden som log.

Pust. Ligger hemma i feber idag. Vrakförkylning. Å feber. Å jag som kan räkna gångerna i livet som jag har haft feber på en hand. Alltså. Jag e nära döden nurå. Treo e min räddning. Nässpray å treo. Å tur för mig att lyxMaxi börjat sälja receptfria läkemedel, digga.

Å när andra e sjuka tänker man på hur mycke mys man kan ha när man ligger hemma .. men kan man d? Nää. Svettas ihjäl, lr frossar av feber. Inte kul. Fick iaf en film nedladdad. En av mina bästa för 20 år sedan. Minns den från en vhs-kopia jag bandat från tv. 1989, jupp. Ett par år sedan. Men sett den minst 100 ggr, säkert. Å minns varje replik. Jag va 12 dårå, å Alexander Skarsgård 13 .. å jag va kär. Hahaha. Ulf Starks roman 'Hunden som log' bidde film å nu har jag den i mina ägor igen. Aaah. Underbart. Å underbara Peggys sång. Såå fin.



Å nurå?! Mera treo. Mera tristess. Å imån måste d bli jobb, finns inte en chans å vara sjuk denna vecka. Näpp. Icke.

Inga kommentarer: