söndag 21 juni 2009

Svart helg.

Firat midsommar i dagarna 3 här nurå, å även om helgen varit såå underbar me allt vad Öland å midsommar har att erbjuda så känns d ändå tungt. Jag har firat som sig bör me skönt sälle, massa nice mat, god dryck å snaps såklart .. men den kanske räknas me i 'god dryck'?! Haha. Krans i håret fanns me, å dans kring midsommarstång, säckhoppning å gotteutdelning 't alla barn'. Regn, sol å bikiniväder har erbjudits .. å lekpark på Böda, lekpark i Köpingsvik å så picknick på stranden. Hunnit me ferre me Beerpong, allsång å dans .. å utgång me förferre å tvåtimmarskö t Stand Hotell, party där å så fyllesamtal mitt i natten. Å så säkert massa mer som inte finns i min hjärna precis nurå ..
Å ändå känns d tungt .. så va d ja. Tänker på knivslagsmålet i Köpingsvik dårå. I mitt Köpingsvik, på min ö. Knivslagsmål. På midsommarafton. Ungdomsbråk. 3 skladade å en död. En 21-årig kille. Död. Får inte vara så. Nää. Tungt. Japp. Läs om tragedin här.

Nää, får inte vara såhär. Icke.

Inga kommentarer: